Bygma valgte sidste år at inddrage kunder og medarbejdere i den gode sag, via salg af chokoladebarer i byggemateriale-koncernens forretninger. Det resulterede i et beløb på 115.000 kr. som blev lagt oven i Bygma Fondens donation.
Hjerte og vilje
”Det ser vi som et udtryk for at der er både hjerte og vilje til at forbedre nogle basale vilkår for mennesker i nød” siger Betina Nielsen fra Bygmas marketingafdeling. ”Vi har derfor besluttet at gentage indsatsen i år. Denne gang er det lækre Maxim proteinbarer, som kan købes i alle vores danske forretninger frem til den 2. februar. Vi er kommet rigtig godt fra start, og selvom vi først startede salget for et par dage siden, er der allerede kommet ekstra bestillinger fra de mest sælgende af vores butikker”.
Ejerskab og konkurrencementalitet
”Vi håber vi kan slå salget fra sidste år, så vi kan sende endnu flere penge af sted til ”børn uden hjem” siger Betina Nielsen videre. ”Vores forretninger og afdelinger tager flot ejerskab til projektet, og de konkurrerer om hvem der kan sælge flest proteinbarer. De kan dagligt følge med i en graf på intranettet, og lige nu ser det ud til at Nordjylland fører stort, men jeg er sikker på at vi også får resten af landet med.
Skaber stolthed
Vi oplever stor stolthed blandt vores medarbejdere over at de sammen med kunderne får mulighed for at bidrage til indsamlingen. Og vi får mange positive kommentarer fra kunderne, fordi vi som virksomhed tager et medansvar for vores omverden”.
Det indsamlede beløb vil - sammen med Bygma Fondens donation – bliver overrakt ved det store DR Danmarks Indsamlings show den 3. februar, som i år afholdes i Århus.
Om Bygma Fonden
Bygma Fonden yder økonomisk støtte til en række danske og udenlandske humanitære organisationer. Ud over Danmarks Indsamling støtter Bygma Fonden bl.a. Mission Øst, Folkekirkens Nødhjælp, Mødrehjælpen, Læger uden Grænser, Enable for Life m.fl.